åsiktsinlägg

tycker att svt är lite diskriminerade :( de visar nämligen nästan ingen ridsport, och den ända ridsport de visar är HOPPNING. visst, hoppning är den största grenen, men det finns många dressyrryttare också. en av 10 risportsändningar är kanske dressyr. Blir lite galen på detta, för jag tycker inte hoppning är kul att titta på. Såg därför fram emot att titta på lite dressyr ifrån GHS, men nej vet ni det ända som finns?! JO NÄMLIGEN VÄRLDCUPEN I HOPPNING!!!




blir också irreterad över när folk säger att dressyr är en messport för dem som inte klarar av att hoppa eller att alla som rider dressyr rider rollkür och slår sina hästar för de ska trampa bättre. Så är det absolut inte. Hoppning kräver också en del teknik, men inte som dressyren. Tycker att dressyr överlag är en svårare sport. Detta lär jag få skit över sedan, men det är min åsikt. Tom Nicholai i ponnyakuten har sagt att dressyren är svårare och mer teknisk. och han tävlar hoppning på hög nivå.

Och det är absolut inta alla som rider rollkür. Tycker fruktansvärt illa om dem som rider det, och det är många som tycker samma sak. Aldrig hört en "privatperson" som förespråkar rollkur. Men det tar vi en annan gång.


jag menar absolut inte att det är fel på hoppningen. jag hade inte klarat av att träna/tävla i hoppning, har inte nerver eller mod till det och tycker därför inte det är roligt, blir bara en jobbig grej liksom.

men jag är trött på att bli kallad tråkig, dålig och mesig pga av att jag rider dressyr. Respektera varandra och deras grenar, alla har sina för och nackdelar. Men kalla mig inte tråkig för det.

ser också på allt för många bloggar som skriver "jag kunde inte göra det idag för det var dressyrryttare i ridhuset" osv. det är inte pga av grenen det hänger på, folk får gärna slänga fram ett hinder eller ett par bommar för mig, även fast jag rider dressyr. så länge man kan rida runt de, alltså att de inte ligger på spåret, och att de inte rider runt som galningar över dessa, utan har vanligt ridhusvett och skriker "hoppning" osv.

detta inlägget blev väldigt splittrat och skumt, och får inte in några rikitga slutsatser.  men var verkligen tvungen att avreagera mig!

vad har ni får åsikt? dela gärna med er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0