Fredag

Uppdateringen blir sämre och sämre, men det ska det snart bli ändring på ;) hihih!

idag så longerade jag henne, fick det i läxa ifrån träningen i Tisdags, och ska också göra det innan jag rider ett tag framåt, bara några minuter.

idag longerade jag henne i båda varven, i skritt, trav och galopp. för första gången någonsin. det känns helt awsum! mamma har gjort det innan, men jag var bättre ;) fick lite komplikationer i vänster varv, då hon stannar och byter varv. förut gjorde hon det hela tiden, och ställde sig även mot en. idag så blev det bara en såda protest, med endast varvbyte, men redde ut det rätt fort. en mini protest till, där hon bara försökte. åh det känns så jäkla awsum! :D gick runt på moln i stallet sedan. longeringen har alltid varit ett sjukt problem med henne, hon bara drog iväg eller ställde sig mot en. nu är det löst. säger det ingen, jag har världens bästa tränare!

imorgon provar vi med benskydd en liten stund innan jag sitter upp, det brukar bli mer protester då ;D haha

 



Bebis <3 hon är ganska fin i remont faktist! aldrig använt det på henne faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0